Za nami 3 seria skoków Szkolnego Konkursu Skoków na skakance.Uczniowie systematycznie skaczą, poprawiają swoje rekordy i doskonale wiedzą, że skoki na skakance to nie tylko dobra zabawa, ale podnoszenie kondycji, zwinności i poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Klasyfikacja „skoczków” po trzech seriach:
Kategoria klas I-III
Piotr Kościelny kl.II – 294 skoków
Mateusz Rasztar kl.II – 269 skoków
Filip Rasztar kl.II – 238 skoków
Kategoria klas IV-VIII
Olaf Paruch – 279 skoki
Antoni Włóka – 261 skoków
Anna Włóka – 188 skoków
Rekord klasy po trzech seriach:
Klasa 1 – Bianka Popczyk – 80 skoków Klasa 2 – Piotr Kościelny – 105 skoków Klasa 3 – Wiktor Pilak – 66 skoków Klasa 4 – Olaf Paruch – 107 skoków Klasa 6 – Anna Włóka – 66 skoków
Gratulujemy i powodzenia w ostatniej serii 🙂
Klasyfikacja po drugiej serii skoków w kategorii klas I – III Klasyfikacja po drugiej serii skoków w kategorii klas IV – VIII
W związku z przypadającym na 7 kwietnia – Światowym Dniem Zdrowia ogłaszamy konkurs przeznaczony dla wszystkich chętnych uczniów.
Postanowienia ogólne
Przedmiotem konkursu jest wykonanie: – plakatu (uczniowie klas I – III ) – plakatu lub prezentacji (uczniowie klas IV – VIII) na temat zdrowego stylu życia oraz aktywności fizycznej.
Zakres tematyczny:
Zachęcenie odbiorców do zdrowego stylu życia oraz budowania odporności (tak bardzo ważnej w czasach obecnej pandemii), poprzez zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną.
Cele konkursu:
Propagowanie aktywności fizycznej w życiu codziennym.
Upowszechnianie zdrowego trybu życia, aktywnego sposobu spędzania czasu wolnego – czysty sport bez dopingu
Wzrost poziomu świadomości społecznej dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie
Zachęcenie do kształtowania właściwych nawyków i umiejętności prozdrowotnych,
Popularyzacja działań plastycznych i poszerzenie wiedzy z zakresie różnych technik plastycznych.
Pobudzenie i rozwój inwencji twórczej uczestników oraz umiejętne wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Warunki uczestnictwa w konkursie:
– konkurs skierowany jest do uczniów klas I- III (plakaty) oraz klas IV – VIII (plakaty lub prezentacje) – każdy uczestnik konkursu może być autorem tylko jednej pracy – do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestnika, nienaruszające praw autorskich osób trzecich, nigdzie poprzednio niepublikowane. – plakat wykonany może być w dowolnej technice plastycznej (np. rysunek, malarstwo, collage, grafika komputerowa) lub w technikach mieszanych. Format pracy plastycznej – dowolny. – prezentacja multimedialna może być wykonana za pomocą dowolnego z narządzi lub aplikacji takich jak power point, prezi, canva czy inne. Powinna zawierać od 5 do 15 slajdów, stronę tytułową z danymi autora (imię i nazwisko, klasa)
Sposób oceny prac:
Jury powołane przez organizatorów będzie oceniać prace według następujących kryteriów:
– zgodność z tematem – poprawność merytoryczna – pomysłowość i oryginalność – czytelność przekazu, – estetyka wykonania (czystość i staranność wykonania prac)
Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się po powrocie uczniów do szkoły.
Projekt pn. Czas na zdrowie i odporność realizowany jest w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 rok.
21 marca – to Międzynarodowy Dzień Poezji. Z tej okazji nauczycielka biblioteki szkolnej we współpracy z wychowawczyniami klas I-III zorganizowały Szkolny Konkurs Recytatorski dla uczniów klas I-III, będących jeszcze w normalnym trybie nauki.
Najpierw odbyły się recytacje wszystkich chętnych uczniów w każdej z klas. Wśród nich wyłoniono po 5 uczniów z każdej klasy do dalszego, międzyklasowego etapu. Finał konkursu odbył się w piątek 19 marca.
W każdej z klas naszym małym, wspaniałym recytatorom przyznano miejsca od I do III, a wszyscy finaliści otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe, ufundowane przez Radę Rodziców.
Trening na skakance jest bardzo prosty. Wymaga niewiele miejsca oraz daje świetne rezultaty. Zaledwie pół godziny intensywnego skakania jest w stanie spalić od 300 do 400 kcal. To tyle co dostarcza nam jeden pączek. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze na zewnątrz panują warunki do biegania, a bieżnia nie każdemu odpowiada, skakanka jest doskonałą alternatywą. Nie wychodząc z domu możemy wykonać mocny trening i na dodatek na skakance można trenować dosłownie wszędzie. Udowadniają to nasi uczniowie, którzy są na półmetku zmagań szkolnego konkursu. Dziś publikujemy wyniki po drugiej serii skoków.
Klasyfikacja „skoczków” po dwóch seriach:
Kategoria klas I-III
Piotr Kościelny kl.II – 198 skoków
Mateusz Rasztar kl.II – 183 skoków
Filip Rasztar kl.II – 144 skoków
Kategoria klas IV-VIII
Olaf Paruch – 172 skoki
Antoni Włóka – 168 skoków
Anna Włóka – 126 skoków
Rekord klasy po dwóch seriach:
Klasa 1 – Bianka Popczyk – 77 skoków Klasa 2 – Piotr Kościelny – 101 skoków Klasa 3 – Wiktor Pilak – 66 skoków Klasa 4 – Olaf Paruch – 98 skoków Klasa 6 – Anna Włóka – 66 skoków
Gratulujemy i powodzenia w kolejnych skokach 🙂
Klasyfikacja po drugiej serii skoków w kategorii klas I – III Klasyfikacja po drugiej serii skoków w kategorii klas IV – VIII
Nasi uczniowie zmierzyli się z drugim zadaniem w ramach konkursu Zielone Wyzwania. Drużyna stacjonarna składająca się z uczniów klasy trzeciej miała za zadanie przewrócić pachołki przy jak najmniejszej liczbie kopnięć piłki. Natomiast drużyny dziewcząt i chłopców z klasy IV i VI w trybie indywidualnym otrzymały do wykonania wyzwanie pod nazwą „Familiada” – ćwiczenia z członkiem rodziny.
Trzymamy kciuki za naszych sportowców i prezentujemy drugie zadanie w wykonaniu drużyny z trzeciej klasy.
W związku z zapowiedziami rozszerzenia zasad bezpieczeństwa i tym samym wprowadzenia nauki zdalnej w klasach 1-3, zwracamy się do Państwa z prośbą o zalogowanie uczniów do MS Teams i sprawdzenie czy wszystko działa.
Prosimy nie zwlekać z tym do poniedziałku, tylko zrobić to jak najszybciej.
Informacje na temat logowania do MS Teams – kliknij tu
Przypominamy, że wszyscy uczniowie mają dostęp i możliwość zainstalowania na prywatnych komputerach oprogramowania MS Office 365. Jest ono niezbędne na niektórych przedmiotach. Informacje na temat instalacji MS Office 365 – kliknij tu
Problemy zgłaszamy na email:
piorasz38@eszkola.opolskie.pl lub grzwilk72@eszkola.opolskie.pl
21 marca jest kolorowy nie tylko z powodu pierwszego dnia wiosny. Zakładamy wtedy dwie różne kolorowe skarpetki. Skarpetki „nie do pary” symbolizują niedopasowane chromosomy, czyli zespół Downa, którego światowy dzień obchodzimy właśnie 21 marca. Z tej okazji na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa przygotowaliśmy na piątek akcję w naszej szkole. Uczniowie zakładają w tym dniu (19.03.21r.) dwie kolorowe skarpetki nie do pary. Wychowawcy przedstawią dzieciom materiały nt. Zespołu Downa podczas lekcji i będą dokumentować zdjęciami kolorowe świętowanie. Zachęcamy Wszystkich do wsparcia naszej akcji!