Na 9 października 2025r. przypada IX rocznica śmierci Naszego Patrona Andrzeja Wajdy.
Jak co roku na grobie w Krakowie zostały złożone kwiaty od nas wszystkich.

Na 9 października 2025r. przypada IX rocznica śmierci Naszego Patrona Andrzeja Wajdy.
Jak co roku na grobie w Krakowie zostały złożone kwiaty od nas wszystkich.

Dzień 14 października jest Dniem Edukacji Narodowej – świętem wszystkich uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły.
Przypominamy
14 października, to dzień wolny od zajęć lekcyjnych (KN art. 74.).
Organizacja w naszej szkole:
Uczniowie przychodzą bez podręczników. W szkole zgodnie z planem odbywają się zajęcia opiekuńczo-wychowawcze.
Na 2 godzinie jest uroczysty apel (wszystkich obowiązuje strój galowy – zgodnie ze statutem).
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze prowadzone są z nauczycielami, zgodnie z planem lekcji danej klasy do godz. 11:35.
O godzinie 11.35 obiad
Po obiedzie przewidziana jest świetlica dla wszystkich uczniów, którzy nie mają zapewnionej opieki w domu.

Everyone loves animals! Tak, to prawda. Wszyscy kochamy zwierzęta, a uczniowie klasy pierwszej nie tylko je kochają, ale również dużo o nich wiedzą. Wszyscy wzięli udział w klasowym projekcie pt. „Wonderful World – Animals”. Przygotowali, pokolorowali i co najważniejsze przedstawili w języku angielskim różne wybrane przez siebie zwierzęta. Następnie wykonali plakat i zaprezentowali go innym uczniom w holu szkoły. Good job students
Anita Borek

Z radością informujemy, że drużyna naszych uczniów zdobyła I miejsce w finałowym etapie powiatowego turnieju szachowego w ramach Igrzysk Dzieci! Turniej odbył się 2 października, a nasi młodzi szachiści zaprezentowali nie tylko znakomite umiejętności, ale też sportową postawę.
Drużynowe rozgrywki wymagały strategicznego myślenia, koncentracji i opanowania – nasi uczniowie udowodnili, że świetnie sobie radzą w każdej z tych dziedzin. Ich sukces to efekt ciężkiej pracy, zaangażowania oraz pasji do królewskiej gry.
Serdecznie gratulujemy naszym reprezentantom i życzymy powodzenia w etapie wojewódzkim.
Jarosław Marchewka

W dniach 29 września – 3 października 2025r. w naszej szkole odbyła się ogólnopolska inicjatywa Ministerstwa Edukacji Narodowej „Tydzień o Przeciwdziałaniu Przemocy Rówieśniczej”.
Uczniowie klas 6b i 7 uczestniczyli w zajęciach na temat przeciwdziałania przemocy, rozwiązywania konfliktów bez agresji, budowania szacunki i empatii wobec innych. Celem akcji było promowanie postaw opartych na bezpieczeństwie i odpowiedzialności oraz intensyfikowanie działań na rzecz budowania dobrych relacji i zrozumienia emocji.
Ponadto na holu dolnym oraz na drzwiach sal lekcyjnych uczniowie mogli odczytać różne sentencje promujące życie w przyjaźni i szacunku.
Anna Adamczyk-Urzyńska
Justyna Grądys

26 września członkowie szkolnego koła teatralnego po dopieką pani Anny Kokot i pani Ani Krzak spotkali się na wspólnej nocy filmowej. Była to okazja nie tylko do obejrzenia ciekawych produkcji, ale też integracji i spędzania czasu w gronie przyjaciół. Podczas spotkania uczestnicy mogli podyskutować o filmach, a także po prostu dobrze się bawić. Nie zabrakło również pizzy, która dodatkowo umiliła wieczór. Wydarzenie okazało się bardzo udane i już planowane są kolejne takie spotkania.
Piotr Kościelny

Nasza szkolna drużyna wywalczyła awans do etapu powiatowego Igrzysk Dzieci w szachach drużynowych po bardzo wyrównanym pojedynku w etapie gminnym z reprezentacją PSP Dalachów – o końcowym zwycięstwie zadecydował wynik na pierwszej szachownicy!
Szkołę reprezentowali uczniowie: Antoni Birlet VIa, Filip Lentner VIb, Łukasz Stanek VIa, Helena Włóka V.
Już w najbliższy czwartek szkoła będzie gospodarzem turnieju powiatowego. Gratulujemy i trzymamy kciuki!
Jarosław Marchewka

W piątek, 12 września, uczniowie klasy II i III pojechali na wycieczkę do Muzeum Kinematografii w Łodzi. Pomysł takiej wycieczki zrodził się w szkolnej bibliotece, kiedy w internecie pojawiła się informacja o wystawie poświęconej Muminkom, zorganizowanej w tym muzeum. Ponieważ w ubiegłym roku szkolnym braliśmy udział (biblioteka i klasy I-III) w ogólnopolskiej akcji „Czytamy Muminki”, stało się oczywiste, że chcieliśmy obejrzeć wystawę w Łodzi. Muzeum Kinematografii znajduje się w zabytkowym budynku. Po dotarciu na miejsce podzielono nas na dwie grupy i każda z przewodnikiem zwiedzała muzeum przez dwie godziny. Na początku mogliśmy obejrzeć różne urządzenia techniczne, m.in. stare kamery oraz pamiątki związane z kinematografią. Ciekawostką w muzeum jest fotoplastykon, jedyny w Polsce i jeden z sześciu zachowanych na świecie, w którym można oglądać trójwymiarowe zdjęcia.
Dla nas jednak główną atrakcją była stała wystawa „Pałac pełen bajek” oraz wystawa czasowa „Muminki: drzwi są zawsze otwarte”.
Na wystawie „Pałac pełen bajek” mogliśmy zobaczyć bohaterów animacji lalkowej i animacji rysunkowej z bajek już dzisiaj mniej znanych, takich jak „Przygody misia Colargola”, „Przygody Misia Uszatka”, „Mały pingwin Pik-Pok”, a także „Porwanie Baltazara Gąbki”, przygody Reksia, Bolek i Lolek czy „Dziwny świat kota Filemona” oraz polskiej animowanej adaptacji Muminków.
Na koniec zwiedzania dotarliśmy do wystawy poświęconej Muminkom, przygotowanej z okazji 80-lecia wydania pierwszej książki o Muminkach w Polsce. Wśród wielu eksponatów na wystawie obejrzeliśmy różne wydania serii książek o przygodach Muminków i różne przedmioty i gadżety z ich wizerunkami.
Na koniec pobytu w muzeum, w kinie „Kinematograf” obejrzeliśmy film „Niesamowite przygody skarpetek”. W budynku muzeum mieści się także kawiarenka, obecnie „zamuminkowana” postaciami z Doliny Muminków, gdzie mogliśmy zakupić różne maskotki i gadżety.
Po wielu wrażeniach w Muzeum Kinematografii przeszliśmy do stołówki, gdzie czekał na nas pyszny obiad i zadowoleni wróciliśmy do Rudnik.
Jadwiga Głowacka

Dzień Głośnego Czytania – integracyjne spotkanie klasy II i IV
29 września od 2001 roku w rocznicę urodzin znanej polskiej pisarki Janiny Porazińskiej obchodzimy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Z tej okazji klasa II i IV oraz Mateusz z klasy V aktywnie wzięli udział w akcji, której celem przede wszystkim jest promowanie czytelnictwa i uwrażliwienie na piękno słowa czytanego. Uczniowie podczas Dnia Głośnego Czytania przygotowali gazetkę informacyjną na temat akcji, uczestniczyli w kalamburach- odgadywali tytuły książek, wspólnie układali bajkę, no i wreszcie głośno czytali utwory Doroty Strzemińskiej-Więckowiak z książek „Z igły widły” i „Przysłowia polskie. Rymowanki dla dzieci”. Po przeczytaniu tekstów wyjaśniali znaczenie rozmaitych zwrotów, np. takich jak: „trafić z deszczu pod rynnę”, „robić z igły widły”, „strach ma wielki oczy”. Spotkanie obu klas zakończyło się podsumowaniem, podczas którego uczniowie wraz z nauczycielkami wymieniali korzyści płynące z czytania książek: rozwijanie wyobraźni, wzbogacanie słownictwa, poprawianie umiejętności komunikacyjnych, poszerzanie wiedzy oraz poprawę koncentracji. Spotkanie klasy II i IV pokazało, że można w przyjaznej atmosferze spędzać wspólnie czas i budować pozytywne relacje.
Anna Kokot
Agata Nowak- Zawada

Warsztaty na temat właściwego zachowania – budujemy dobre relacje!
Dnia 22.09.2025 odbyły się warsztaty poświęcone tematowi właściwego zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego. W wydarzeniu wzięli udział uczniowie klas IV, którzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez panie pedagog: Annę Adamczyk-Urzyńską oraz Justynę Grądys.
Celem warsztatów było uświadomienie uczestnikom, jak ważne są zasady dobrego wychowania, uprzejmość, empatia oraz umiejętność odpowiedniego zachowania się w różnych miejscach – w szkole, w domu czy na ulicy. Podczas spotkania poruszono także temat kultury osobistej, asertywności oraz szacunku wobec innych.
Zajęcia miały formę interaktywną – uczestnicy analizowali konkretne sytuacje, a także pracowali w grupach, tworząc „Kodeks dobrego zachowania”. Dzięki temu dzieci nie tylko lepiej przyswoiły wiedzę, ale miały także okazję przećwiczyć ją w praktyce.
Warsztaty spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Uczestnicy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami, zadawali pytania i aktywnie uczestniczyli w dyskusjach.
Udział w warsztatach pomógł w kształtowaniu odpowiedzialnych, empatycznych i świadomych młodych ludzi, którzy potrafią funkcjonować w społeczeństwie z poszanowaniem innych.
Anna Adamczyk-Urzyńska
Justyna Grądys
