Wycieczka klasy V

Wycieczka klasy V – Tarnowice Stare – Tarnowskie Góry – Chorzów

W dniu 26 października uczniowie klas: V PSP Rudniki oraz V i VI PSP Dalachów wraz z opiekunami: p. Agnieszką Pietrzak, p. Sabiną Zaręba, p. Piotrem Rasztarem i p. Jarosławem Marchewka uczestniczyli w wycieczce do Tarnowskich Gór. Pierwszym punktem naszej wycieczki był zamek w Tarnowicach Starych, gdzie zobaczyliśmy wiele cennych eksponatów z dawnych lat, poznaliśmy historię ludzi tam żyjących, zwiedziliśmy salę balową, bibliotekę oraz wiele innych pomieszczeń. Następnie pojechaliśmy do Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. Tam zwiedziliśmy fragmenty wyrobisk podziemnych; obejrzeliśmy multimedialną wystawę, na której prezentowane były treści związane z historią i geologią. Dowiedzieliśmy się jakimi metodami wydobywano skarby, które stworzyła natura. Poznaliśmy pracę wykonywaną przez górników oraz płynęliśmy łodziami podziemną rzeką (co było wielką atrakcją dla nas). Tuż przy budynku kopalni znajdował się skansen maszyn parowych, gdzie zobaczyliśmy wiele zabytkowych pociągów. Ostatnim etapem naszej wycieczki był seans w Chorzowskim Planetarium, gdzie poznaliśmy układy gwiazd i planet.

W drodze powrotnej udaliśmy się do restauracji McDonald’s. O godzinie 19.00 zmęczeni, ale zadowoleni dotarliśmy szczęśliwie do Rudnik i zakończyliśmy naszą przygodę.