Wycieczka do Warszawy klasy V i VI w ramach programu „Poznaj Polskę”.

24 listopada uczniowie klas piątej i szóstej pod opieką nauczycieli, pojechali w ramach programu „Poznaj Polskę” na dwudniową wycieczkę do Warszawy

Pierwszym punktem zwiedzania był wjazd na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd roztaczał się panoramiczny widok na miasto.

Trzy razy „naj”: najwyższy budynek, najszybsza winda, największy zegar!

Następnie udaliśmy się na Plac Zamkowy, by podzieleni na dwie grupy, rozpocząć zwiedzanie Zamku Królewskiego już pod okiem przewodnika. Spacer po zamku to galeria arcydzieł oraz najpiękniejsze apartamenty. Zachwycaliśmy się ogromnymi dziełami Jana Matejki, przepięknymi zdobieniami i iście królewskim przepychem.

Z tej, jakże cennej, lekcji historii, udaliśmy się na żywe lekcje z dziedziny biologii, fizyki, mechaniki, robotyki i techniki do Centrum Nauki Kopernik. Każdy z nas mógł przeprowadzać eksperymenty, doświadczyć jak działa na nas iluzja, jak pracują ludzkie stawy i kości, jakie prawa przyrody rządzą światem.

Po tak intensywnym, pełnym wrażeń dniu dotarliśmy do przytulnego hotelu, by odpocząć.

Drugi dzień wycieczki to dopiero było wyzwanie!

W zimowej aurze (posypało śniegiem) zwiedziliśmy historyczny zespół miasta z Traktem Królewskim i Wilanowem, zespół pałacowo – parkowy Łazienki Królewskie, Belweder i Stare Miasto z Placem Zamkowym, Kolumną Zygmunta, Rynkiem z Pomnikiem Syrenki, Barbakan i Pomnik Małego Powstańca.

Atrakcje turystyczne Warszawy to również Metro Warszawskie i dlatego nie mogło go zabraknąć w programie naszej wycieczki.

Udało nam się przejechać sześć stacji -to dopiero były emocje!

“Jak przygoda to tylko w Warszawie” – dwa dni, a tyle wrażeń!

Troszkę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Składamy serdeczne podziękowania dla Wszystkich, dzięki którym ta wycieczka odbyła się i otoczeni byliśmy profesjonalną opieką.

Uczniowie klas piątej i szóstej