Zapraszamy do udziału w Szkolnym Turnieju Żonglerki. Zabawa potrwa przez kolejne 3 tygodnie i w każdym z nich uczestnik konkursu ma za zadanie wykonać jak najwięcej podbić – żonglerki piłką w ciągu 30 sekund. O wyniku końcowym decyduje suma podbić uzyskanych w 3 etapach turnieju. Klasyfikacja będzie prowadzona w dwóch kategoriach: uczniów klas 1-3 oraz 4-8.
Filmy z wykonania zadania należy przesłać na adres: katpawl41@eszkola.opolskie.pl W klasyfikacji wezmą udział filmy nagrane i przesłane w wyznaczonych termiach serii.
Prosimy o rzetelne wypełnienie ankiety, która została Państwu przesłana za pomocą e-dziennika. Jest ona anonimowa i zostaje przeprowadzona w celu dokonania ewaluacji wewnętrznej szkoły – wymaganie: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidulanej sytuacji.
wkrótce po długiej przerwie powrócicie do szkolnych ławek i stacjonarnego trybu nauki. Po tak długim czasie zdajemy sobie sprawę, że jest to dla Was wyzwanie, by od nowa odnaleźć się w “szkolnym świecie”. Jeśli ktoś z Was, chciałby porozmawiać o powrocie do szkoły czy też o obawach z tym związanych zapraszam do indywidualnego kontaktu na adres e-mail: ANNADAM29@eszkola.opolskie.pl.
pedagog szkolny
Anna Adamczyk-Urzyńska
Photo of happy girls with handsome lads in front smiling at camera
Od 4 maja do zajęć w trybie stacjonarnym wracają wszystkie dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a w kolejnych tygodniach pozostali uczniowie.
Od 17 maja br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych … przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym”
Od 06.05.2021r. klasy 1-3 pracują zgodnie z procedurami sanitarnymi i organizacją pracy jaka obowiązywała do tej pory w naszej szkole. Klasy 4-8 pracują zdalnie.
Od 17.05.2021r. dla klas 4-8 uruchomimy nauczanie hybrydowe zgodnie z zaleceniami MEiN i możliwościami szkoły (dokładne informacje wkrótce).
Gminna Biblioteka Publiczna w Rudnikach zaprasza młodych czytelników do udziału w konkursie.
Pochwal się swoją ulubioną książką albo taką, która w ostatnim czasie zwróciła Twoja uwagę i chciałbyś polecić ją innym.
Zaprezentuj książkę w formie lapbooka, umieszczając informacje w skrytkach i pomysłowych schowkach. Jeśli jeszcze nie wiesz, czym jest lapbook, niech poniższy plakat będzie małą podpowiedzią.
Od poniedziałku, 26 kwietnia uczniowie klas I-III, ale też z pozostałych klas z województw: śląskiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego, będą uczyć się zdalnie.
Dzień Ziemi świętujemy 22 kwietnia i jest on największym świętem ekologicznym na świecie. Obchodzony jest od 1970 roku i zapoczątkowany został w Stanach Zjednoczonych. Coroczne obchody tego dnia mają nam uświadomić, jak ważne jest dbanie o środowisko zarówno to wokół nas, jak i całej planety.
Tegoroczne ekologiczne święto świata obchodzone jest pod hasłem: „Przywróć naszą Ziemię”.
Nasza szkoła aktywnie włączyła się w obchody tego święta. Uczniowie podczas zajęć oglądali filmiki edukacyjne i rozmawiali nt. zagrożeń dla Ziemi oraz sposobów jej ochrony; śpiewali piosenki ekologiczne; wykonali prace plastyczne (kl. I-IV) i prezentacje nt. Jak dbać o naszą planetę? (kl. IV-VIII) . Na holu głównym szkoły została wykonana dekoracja.
Jak obchodzić Dzień Ziemi?
Zasadźmy drzewo (może być krzew). Możemy to zrobić w dowolnym miejscu, jednak najlepiej aby zasadzić drzewo blisko miejsca w którym mieszkamy.
Zbierzmy makulaturę. Z pewnością mamy jej mnóstwo w domu – stare gazety, papiery, kartonowe pudełka, ulotki, gazetki reklamowe. Uzbieraną makulaturę oddajmy do punktu skupu.
Zbierzmy niepotrzebne szkło i wyrzućmy do specjalnego kontenera – przy recyklingu szkła zużywane jest 21% energii mniej niż przy produkcji nowego szkła.
Zbierzmy puszki aluminiowe (po napojach gazowanych) i oddajmy do skupu. Złoża boksytu z którego otrzymuje się aluminium potrzebne do produkcji puszek, nie są odnawialne, co prowadzi do ich bezpowrotnego wyczerpywania. Aluminiowe puszki nadają się w całości do ponownego przetworzenia.
Pozbierajmy śmieci. Postarajmy się oczyścić ze śmieci jakąkolwiek część ziemi. Może to być nasze podwórko (jeśli jest zaśmiecone) lub jakiś inny teren (las, pobocze drogi), gdzie zebrało się dużo śmieci.
Codziennie segregujmy śmieci, oszczędzajmy wodę, gaz i energię elektryczną, a zużyte baterie wyrzucajmy do specjalnych kontenerów i pojemników do tego przeznaczonych.
Pamiętajmy: Każdy z nas jest mieszkańcem tej planety, dlatego każdy z nas powinien czuć się odpowiedzialny za jej stan!
Taki właśnie talent odkryły w sobie uczennice naszej szkoły: Aleksandra Bednarek z klasy Ia, oraz Marcelina Kanicka i Zofia Kołodziejczyk z klasy III. Dziewczynki wzięły udział w rejonowym konkursie organizowanym przez PODN w Kluczborku pod hasłem „Książka daje moc – terapia przez czytanie”. Zadanie konkursowe polegało na samodzielnym napisaniu przez uczennice książki o dowolnym temacie przewodnim, nadaniu jej tytułu, wykonaniu ilustracji oraz opracowaniu formy wizualnej okładki.
Nasze uczennice wykazały się tutaj doskonałą umiejętnością i osiągnęły ogromny sukces, bowiem wszystkie zostały laureatkami konkursu. Zajęły niemalże całe podium w tych ciekawych i trudnych zmaganiach młodych pisarzy. I tak w Rejonowym Konkursie „Książka daje moc – terapia przez czytanie” nasze dziewczynki uplasowały się na następujących pozycjach:
I miejsce – Aleksandra Bednarek
III miejsce ex aequo – Marcelina Kanicka oraz Zofia Kołodziejczyk
Uroczyste wręczenie nagród z udziałem Starosty Kluczborskiego odbędzie się w połowie czerwca.
SKŁADAMY OGROMNE GRATULACJE NASZYM LAUREATKOM I CIESZYMY SIĘ Z ICH SUKCESU!
Anna Krzak Elżbieta Ptaszyńska
I miejsce – Aleksandra Bednarek kl. Ia
III miejsce ex aequo – Marcelina Kanicka i Zofia Kołodziejczyk kl.III