Oswajamy lektury szkolne…

Zabawne powiedzenie na temat kanonu lektur szkolnych brzmi: „Istotą polskiej literatury jest cierpienie – bohaterów, autora lub czytelnika. Jeżeli całej trójki, wtedy jest to składowa zestawu obowiązkowych lektur szkolnych.” 😉 Okazuje się jednak, że nie taki diabeł straszny. W ramach oswajania lektur szkolnych i w tym roku nasi uczniowie pokazali, że z lekturą można się „zaprzyjaźnić”. Oto efekty ich pracy: klasa V wykonała makiety tytułowego Placu Broni z powieści Ferenca Molnara, a klasa VIII lapbooki i prezentacje multimedialne przedstawiające problematykę „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. Prace cieszyły oko na wystawie w szkolnym holu. Wkrótce klasa VI zaprezentuje wybrane bajki Ignacego Krasickiego w teatrzyku kamishibai.

Beata Rasztar

Uwaga, od 7 grudnia rusza w naszej szkole bookcrossing!

Od 7 grudnia rusza w naszej szkole akcja zwana „bookcrossiniem”. Polega ona na tym, że możesz za darmo wziąć z wyznaczonego miejsca (hol górny) książkę, przeczytać ją i znów puścić w obieg. Aby nasz księgozbiór był bogaty, zachęcamy do przyniesienia, za zgodą rodziców, książki z własnej biblioteczki, która jest niejednokrotnie tylko ozdobą na półce. Musisz się jednak liczyć z tym, że książka może już do Ciebie nie wrócić.

REGULAMIN BOOCROSSINGU W NASZEJ SZKOLE

1. Książki wyłożone na naszym bookcrossingowym stole są udostępniane za darmo każdemu chętnemu czytelnikowi; uczniom naszej szkoły, ich rodzicom, pracownikom.

2. Wystarczy podejść do stołu, znaleźć coś interesującego dla siebie i zacząć czytać.

3. Z wolnego księgozbioru można korzystać na miejscu, w obrębie szkoły lub zabrać książkę do domu.

4. Jednorazowo możesz zabrać do domu 1 książkę.

5. Jeśli książka miałaby zostać z Tobą na zawsze, uzupełnij księgozbiór i przynieś w to miejsce jakąś książkę od siebie.

6. Szanujemy się nawzajem, więc postaraj się, by przyniesione z domu egzemplarze nie były zniszczone.

7. Dbamy o wszystkie „uwalniane” książki.

8.Darzymy Cię zaufaniem! Wierzymy, że będziesz odpowiedzialnie angażował się w naszą wspólną akcję.

Anna Kokot
Agata Nowak- Zawada

Mikołajki 2022

Dzisiaj odwiedził nas Mikołaj 🎅🏻 którego przyprowadziły do szkoły Pani Agnieszka Maruszewska-Kałwak i Pani Aldona Maruszewska z zarządu Rady Rodziców.

Prezenty dostali wszyscy 🙂 ponieważ byli grzeczni lub obiecali, że teraz będą 😁

W szkole pojawiła się również choinka od Rady Rodziców 🎄

A przygotowane przez uczniów klasy 8 teledyski świąteczne 🎶🎄 możemy oglądać na nowym 🆕 TV 🆒 zakupionym dla szkoły przez Pana Grzegorza Wąsika, dziękujemy 👍

Andrzejki

Tradycyjnie, ostatnie dni listopada to zabawy andrzejkowe. Samorząd uczniowski zorganizował dla klas 1-8 dzień pod hasłem „Magia wróżb”. Było to wesołe spotkanie, zabawa z talią kart, wróżba z kolorami, butelką, serduszkiem, monetą i innymi przepowiedniami dostarczającą wszystkim wielu pozytywnych emocji ❤❤ i oczywiście obowiązkowo, tym razem zamiast ciasteczka – cukierek z wróżbą.

Samorząd uczniowski

Wywiadówka 07.12.2022r. godz. 17.00

Zgodnie z zapowiedzianą zmianą w dniu 07.12.2022r., godz. 17.00 przewidziana jest – Wywiadówka/konsultacje dla rodziców uczniów.

Wywiadówkę rozpoczynamy o godzinie 17.00

klasa 1, sala 25 (piętro), mgr Maria Bejm

klasa 2, sala 26 (piętro), mgr Anna Krzak

klasa 3a, sala 28 (piętro), mgr Elżbieta Ptaszyńska

klasa 3b, sala 27 (piętro), mgr Agata Nowak-Zawada

klasa 4, sala 36 (piętro), mgr Sabina Zaręba

klasa 5, sala 32 (piętro), mgr Małgorzata Rzepka

klasa 6, sala 30 (piętro), mgr Alicja Księżarek

klasa 8, sala 29 (piętro), mgr Katarzyna Pawlaczyk

Zebranie trójek Rady Rodziców 18.00, stołówka szkolna

„Herbata i ciasteczko dla Seniora”- podsumowanie akcji

W listopadzie w naszej szkole została zorganizowana akcja charytatywna, której celem był zebranie herbat i ciastek dla Seniorów z Gminy Rudniki. Inicjatywa miała na celu integrację międzypokoleniową, docenienie roli Seniorów w społeczeństwie oraz kształtowanie u dzieci postaw szacunku wobec osób starszych. Jak zwykle nasi uczniowie i ich rodzice nie zawiedli. Z przyniesionych artykułów i prac plastycznych przygotowaliśmy 21 paczek, które przekazaliśmy do GOPS-u. Wszystkim ofiarodawcom serdecznie dziękujemy za okazane serce, a Seniorom życzymy dużo zdrowia.

Agata Nowak- Zawada
Anna Kokot

Wycieczka do Warszawy klasy V i VI w ramach programu „Poznaj Polskę”.

24 listopada uczniowie klas piątej i szóstej pod opieką nauczycieli, pojechali w ramach programu „Poznaj Polskę” na dwudniową wycieczkę do Warszawy

Pierwszym punktem zwiedzania był wjazd na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, skąd roztaczał się panoramiczny widok na miasto.

Trzy razy „naj”: najwyższy budynek, najszybsza winda, największy zegar!

Następnie udaliśmy się na Plac Zamkowy, by podzieleni na dwie grupy, rozpocząć zwiedzanie Zamku Królewskiego już pod okiem przewodnika. Spacer po zamku to galeria arcydzieł oraz najpiękniejsze apartamenty. Zachwycaliśmy się ogromnymi dziełami Jana Matejki, przepięknymi zdobieniami i iście królewskim przepychem.

Z tej, jakże cennej, lekcji historii, udaliśmy się na żywe lekcje z dziedziny biologii, fizyki, mechaniki, robotyki i techniki do Centrum Nauki Kopernik. Każdy z nas mógł przeprowadzać eksperymenty, doświadczyć jak działa na nas iluzja, jak pracują ludzkie stawy i kości, jakie prawa przyrody rządzą światem.

Po tak intensywnym, pełnym wrażeń dniu dotarliśmy do przytulnego hotelu, by odpocząć.

Drugi dzień wycieczki to dopiero było wyzwanie!

W zimowej aurze (posypało śniegiem) zwiedziliśmy historyczny zespół miasta z Traktem Królewskim i Wilanowem, zespół pałacowo – parkowy Łazienki Królewskie, Belweder i Stare Miasto z Placem Zamkowym, Kolumną Zygmunta, Rynkiem z Pomnikiem Syrenki, Barbakan i Pomnik Małego Powstańca.

Atrakcje turystyczne Warszawy to również Metro Warszawskie i dlatego nie mogło go zabraknąć w programie naszej wycieczki.

Udało nam się przejechać sześć stacji -to dopiero były emocje!

“Jak przygoda to tylko w Warszawie” – dwa dni, a tyle wrażeń!

Troszkę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Składamy serdeczne podziękowania dla Wszystkich, dzięki którym ta wycieczka odbyła się i otoczeni byliśmy profesjonalną opieką.

Uczniowie klas piątej i szóstej