Uczniowie klasy drugiej przystąpili do projektu Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka? Zajęcia projektowe odbywają się na zajęciach dodatkowych, podczas których uczniowie rozwijają zainteresowania matematyczne i odkrywają praktyczne zastosowanie matematyki.
Dzieci wykonują obliczenia dotyczące miar długości, pojemności, wagi, czasu, pieniędzy, temperatury oraz kalendarza. Rozwiązują zadania nietypowe, biorą udział w grach i zabawach matematycznych. Uczestnicząc w projekcie rozwijają też umiejętność samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia. Metoda pracy z dziećmi, którą proponuje Uniwersytet Dzieci jest oparta na naturalnej ciekawości. Składa się z 5 kluczowych elementów: pomysł, plan, przebieg, wyciąganie wniosków, podsumowanie. Zajęcia projektowe uczą dzieci stawiania pytań, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, rozwijają ciekawość i umożliwiają trening kompetencji społecznych.
Agata Nowak-Zawada